Het Mediaspel is een training waarbij de hedendaagse praktijk binnen een bedrijf, afdeling of groep personen op een speelse maar realistische wijze in beeld wordt gebracht.
Het Mediaspel is halverwege de jaren ’90 door ons i.s.m. Tocoteam ontwikkeld. In de loop van de jaren hebben veel mensen dit ‘spel’ meegemaakt. De naam doet misschien denken dat het maar een spelletje is. Dit is het zeker niet! Na afloop van elke training horen wij de deelnemers zeggen dat het ‘precies zo is als zij dagelijks meemaken’.
Tijdens Het Mediaspel komen de deelnemers in een fictieve multimedia productie terecht waar zij aan de hand van een opdracht met elkaar tot een goed resultaat zal moeten proberen te komen. Communicatie, samenwerking, kennis, beslismomenten, leiding geven en ontvangen, coördinatie, voorbereiding, deadlines, overleg, stress, samenvatting, innoveren, waan van de dag, allemaal termen die tijdens deze training ook daadwerkelijk in theorie en praktijk aan bod komen.
Wij beseffen dat deze informatie misschien al te veel inhoudelijk is. Dit heeft o.a. te maken met het belang dat wij hechten aan de kwaliteit van de training. Maar mocht je als geïnteresseerde meer willen weten, neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen graag meer over ons Mediaspel vertellen.
Het Mediaspel: een spel dat meer realiteit is dan spel.